Türkiye'nin Kıbrıs'ı Avrupa Birliği'ne dahil etme süreci, 2005 yılında imzalanan Uyum Protokolü ile önemli bir adım atmıştır. Bu protokol, Türkiye'nin Avrupa entegrasyonu çabaları çerçevesinde Kıbrıs Rum Kesimi'ni de kapsayan bir genişleme planı sunmuştur. Türkiye'nin AB ile olan ilişkileri ve Kıbrıs meselesinin karmaşıklığı, bu protokolün imzalanmasıyla birlikte daha da derinleşmiştir.
2005 yılında imzalanan Uyum Protokolü, Türkiye'nin Ankara Anlaşması'nı Kıbrıs Rum Kesimi'ni de kapsayacak şekilde genişletmesini öngörüyordu.
Protokol, 29 Mart 2005 tarihinde Türkiye'nin AB Daimi Temsilcisi Büyükelçi Oğuz Demiralp tarafından Avrupa Birliği Komisyonu'na iletilen bir mektupla mutabakatın bildirilmesi üzerine imza sürecine girdi.
29 Temmuz 2005 tarihinde, Brüksel'de AB Dönem Başkanı İngiltere Temsilcisi John Grant ile AB Komisyonu nezdinde Daimi Temsilci Büyükelçi Oğuz Demiralp tarafından mektup değişimi usulüyle protokol imzalandı.
SON YAZILAR